Sociálna služba s použitím telekomunikačných technológií podľa Zákona č. 448/2008 Z.z. o sociálnych službách
§ 52 Monitorovanie a signalizácia potreby pomoci
- Monitorovanie a signalizácia potreby pomoci je sociálna služba poskytovaná fyzickej osobe, ktorá má nepriaznivý zdravotný stav, s cieľom zabrániť vzniku krízovej sociálnej situácie alebo zabezpečiť jej riešenie
- Monitorovanie a signalizácia potreby pomoci je poskytovanie nepretržitej, dištančnej, hlasovej, písomnej alebo elektronickej komunikácie s fyzickou osobou (ods. 1) prostredníctvom signalizačného zariadenia alebo audiovizuálneho zariadenia napojeného na centrálny dispečing, ktorý zabezpečí potrebnú pomoc na základe vyslaného signálu potreby pomoci.
- Potrebu poskytovania sociálnej služby podľa odseku 1 fyzická osoba preukazuje potvrdením poskytovateľa zdravotnej starostlivosti podľa osobitného predpisu.
Zodpovedný pracovník:
Mgr. Miriam Šimková, vedúca sociálneho úseku, tel.č.: 796 65 57, mobil: 0911 991 876, mail: socialny.usek@sspmk.sk
Bc. Katarína Tökölyová, asistent sociálnej práce, tel. č.: 796 65 35, mobil: 0915 920 621, mail: katarina.tokolyova@sspmk.sk
tel.: +421 55 796 65 22
e-mail: s-fon@sspmk.sk
Monitorovanie a signalizácia potreby pomoci je sociálna služba poskytovaná fyzickej osobe, ktorá má nepriaznivý stav, s cieľom zabrániť vzniku krízovej sociálnej situácii alebo zabezpečiť jej riešenie.
Podmienky na poskytovanie sociálnej služby sú:
- potvrdenie poskytovateľa zdravotnej starostlivosti o nepriaznivom zdravotnom stave fyzickej osoby, ktorá je žiadateľom o sociálnu službu
- trvalý pobyt na území mesta Košice
- osamelosť klienta v domácnosti
Suma úhrady za monitorovanie a signalizáciu potreby pomoci je 6,00 € za kalendárny mesiac.
V prípade, keď sa služba monitorovanie a signalizácia potreby pomoci poskytuje v časti kalendárneho mesiaca, sa suma úhrady 6,00 € nemení.
Prílohy:
Žiadosť o uzatvorenie zmluvy na sociálnu službu Monitorovanie a signalizácia potreby pomoci
Žiadosť o zaradenie do databázy
Ako hodnotia sociálnu službu Monitorovanie a signalizácia potreby pomoci v praxi samotní klienti a ich príbuzní:
Dobrý deň,
Využívanú SOS službu hodnotím veľmi pozitívne, mala som vysoké teploty a obavy z nadchádzajúcej noci. Na dispečingu ma operátorka ubezpečila, že v prípade komplikácií, či zhoršenia zdravotného stavu, ich mám hneď prostredníctvom náramku kontaktovať, aby mi privolali odbornú pomoc, alebo blízku osobu, veľmi oceňujem výhody náramku. Tým, že mám náramok, mám pocit istoty a bezpečia.
Pani Irena, klientka
Dobrý deň, prajem,
Vašu službu po roku využívania hodnotím v maminom mene pozitívne. Pri vybavovaní tejto služby som sa stretla s maximálnou ochotou a poradenstvom. Zatiaľ sme našťastie nemali situáciu, že by sme potrebovali použiť Vami poskytovanú urgentnú pomoc. Aktuálne nám bol vymenený monitorovací pristroj za modernejší, pri zabezpečovaní výmeny som sa opäť stretla s maximálnou ústretovosťou. Oceňujem, že Vaše služby modernizujete.
Pani Mária, dcéra klientky
Manipulácia so zariadením je jasná a veľmi jednoduchá, službu hodnotím ako veľmi dobrú záležitosť, oceňujem doplnenie služby v prípade pádu, nakoľko sú pády u seniorov dosť častá záležitosť. Chvalabohu u mňa zatiaľ nebolo potrebné si volať pomoc a dúfam, že ju ani nebudem potrebovať.
Pani Daria, klientka
Dobrý deň,
SOS náramkovú službu využívame už niekoľko rokov. Môžeme vyjadriť len slová chvály, či už ide o vynovené technické riešenie vyrozumievania, alebo starostlivosť pracovníkov, operátorov na linke. V každom prípade pri komunikácii s nimi cítime starostlivosť, ochotu a ústretovosť. Vedia poradiť i prehodiť pár vhodných slov pre povzbudenie. Týmto by sme sa i radi poďakovali kolektívu pracovníkov, zabezpečujúcich chod tejto služby. Sme vďační, že táto služba existuje. Konkrétne v našom prípade už dvakrát táto služba predišla možnému zdravotnému kolapsu našej prababičky. Vašu službu radi propagujeme medzi známymi a rozoberáme jej výhody pre seniorov.
Spokojná klientka, z ulice Park Angelinum