Adresa zariadenia: K Majeru č. 3, 040 18 Košice-Krásna
Štatutárny zástupca: Ing. Anton Širgeľ, riaditeľ
Prijatiu do Útulku pre rodiny s deťmi predchádza splnenie zákonom stanovených podmienok:
- V zmysle zákona sa v Útulku poskytuje sociálna služba fyzickej osobe v nepriaznivej sociálnej situácii podľa § 2 ods. 2 písm. a) z dôvodu, že nemá zabezpečené nevyhnutné podmienky na uspokojovanie základných životných potrieb a písmena i) z dôvodu straty bývania alebo ohrozenia stratou bývania.
- Zabezpečenie poskytovania sociálnej služby
- Prijatie do Útulku
Zabezpečenie poskytovania sociálnej služby:
Žiadosť o zabezpečenie poskytovania sociálnej služby, ak má občan záujem o poskytovanie sociálnej služby doručuje priamo Útulku.
Prílohy k žiadosti o zabezpečenie poskytovania sociálnej služby:
- dôvody pre poskytnutie sociálnej služby, ktoré sa uvedú v žiadosti,
- potvrdenie o príjmových pomeroch žiadateľa (napr. z ÚPSVR, pracovná zmluva, dohody, invalidný dôchodok a pod.),
- správa zo šetrenia sociálnej situácie v rodine na ÚPSVR oddelenie sociálno-právnej ochrany a sociálnej kurately podľa trvalého bydliska,
- potvrdenie o evidencii na ÚPSVR, príp. dôvod vyradenia.
Žiadosť doručená so všetkými náležitosťami sa posúdi na pravidelnej Komisii pre prijímanie do Útulku. V prípade vážneho ohrozenia po odsúhlasení štatutárom SSPmK (riaditeľ) aj bez posúdenia.
Žiadosti o poskytnutie sociálnych služieb posudzuje odborná Komisia Útulku, ktorá zasadá pravidelne jedenkrát mesačne, prípadne podľa potreby. Na zasadnutie Komisie sú prizvaní žiadatelia o poskytnutie sociálnej služby. Odborná Komisia sa oboznámi so žiadosťou a so sociálnou situáciou žiadateľa. Prizvaný žiadateľ sa k podanej žiadosti vyjadrí a poskytne členom Komisie ďalšie potrebné informácie o svojej sociálnej situácii. Na základe zistených skutočností Komisia predloží svoje stanovisko riaditeľovi SSPmK, ktorý rozhodne o poskytnutí resp. neposkytnutí sociálnych služieb v zariadení.
V prípade, ak je žiadosť schválená ale nie sú v zariadení voľné miesta, sa žiadosť zaradí do internej evidencie. Žiadateľovi sa zašle písomné oznámenie o zaradení do evidencie žiadateľov. Zariadenie vedie evidenciu žiadateľov podľa poradia, v akom boli žiadosti doručené. Poradie žiadateľov vo výnimočných prípadoch určuje aj závažnosť stavu, akútnosť situácie, na základe posúdenia tímu odborníkov SSPmK.
V prípade, ak žiadateľ nástup do zariadenia odmietne:
- bez vážneho dôvodu a nedôjde k uzatvoreniu zmluvy, bude žiadateľ presunutý na posledné miesto v internej evidencii a bude o tom spísaný záznam
- pokiaľ po druhej výzve Útulok odmietne uzavrieť zmluvu, bude zo zoznamu žiadateľov vyradený
Za predpokladu voľnej ubytovacej kapacity sociálnej služby (ubytovacej jednotky) v Útulku je oslovený žiadateľ z internej evidencie žiadateľov o sociálnu službu. Pred spísaním zmluvy o poskytovaní sociálnych služieb je zariadenie povinné zistiť, či sa u žiadateľa nezmenili podmienky rozhodujúce na poskytovanie sociálnych služieb. Pred prijatím do Útulku musí žiadateľ predložiť lekárske potvrdenie o bezinfekčnosti (pri vážnom ohrození života a zdravia aj bez potvrdenia, ktoré je žiadateľ povinný doručiť do troch pracovných dní po prijatí do zariadenia).
Pred nástupom žiadateľa do Útulku, poverený zamestnanec sociálneho úseku preskúma skutočnosti rozhodujúce pre umiestnenie, napr. či má žiadateľ záujem o poskytovanú službu, resp. či mu nie je poskytovaná iná sociálna služba a pod. Ak fyzická osoba prejaví záujem o nástup do Útulku, poverený zamestnanec sociálneho úseku s fyzickou osobou spíše „Žiadosť o uzatvorenie zmluvy o poskytovaní sociálnej služby“, ktorá je podkladom pre vypracovanie „Zmluvy o poskytovaní sociálnej služby“ a zároveň podpíše prehlásenie so súhlasom ponúkanej bytovej jednotky.
Predpokladom pre uzatvorenie zmluvy o poskytovaní sociálnej služby sú aj doklady a dokumenty, ktoré žiadateľ predkladá:
Doklady k nahliadnutiu:
- platný občiansky preukaz
- preukaz poistenca zdravotnej poisťovne
- preukaz ťažko zdravotne postihnutého (ZŤP), pokiaľ je jeho držiteľom
Dokumenty k uloženiu do spisu klienta:
- Potvrdenie o bezinfekčnosti od všeobecného lekára (nie staršie ako 3 dni)
- Potvrdenie o príjme za predchádzajúci kalendárny rok:
- Rozhodnutie o peňažných príspevkoch na kompenzáciu (ak sa poberajú),
- Rozhodnutie o sociálnych dávkach (ak sa poberajú).
Žiadateľ je prijímaný v kancelárii sociálneho úseku, kde pri prijatí:
- uzatvorí so zariadením „Zmluvu o poskytovaní sociálnej služby“
- písomne potvrdí:
- súhlas/nesúhlas so spracovaním osobných údajov,
- oboznámenie s možnosťou úschovy cenných vecí v zariadení a v prípade, ak o túto službu požiada je uzatvorená zmluva o úschove a ostatné súvisiace náležitosti,
- oboznámenie s Domácim poriadkom zariadenia a Smernicou o ochrane a dodržiavaní základných ľudských práv a slobôd,
- vystavenú osobnú kartu prijímateľa sociálnej služby, do ktorej sú zapísané osobné veci, spotrebiče a nábytok, ktoré si priniesol do zariadenia,
- prevzatie kľúčov od bytovej jednotky.
Prijímateľ sociálnej služby je zvyčajne prijímaný na bytovú jednotku so spoločným príslušenstvom. Bytová jednotka je vybavená nábytkom a ostatným vybavením v zmysle platných právnych predpisov. O prevzatí bytovej jednotky sa podpisuje protokol.
Do zariadenia je možné si priniesť drobné osobné predmety, obrazy, nočnú lampu, drobný nábytok napr. komodu, kreslo, policu, bytové doplnky, tiež elektrospotrebiče špecifikované zariadením v Zmluve o poskytovaní sociálnej služby a Domácom poriadku.
Zamestnanec sociálneho úseku (pri nástupe do zariadenia) osobne odovzdá prijímateľovi sociálnej služby pridelenú izbu, resp. miesto v zariadení a poskytne mu ďalšie potrebné informácie.
Kapacita zariadenia je 8 miest. Útulok poskytuje sociálnu službu rodinám s deťmi.
Prijímanie do zariadenia zabezpečuje:
Mgr. Katarína Bednárová, sociálny pracovník
t.č. : +421 918 061 539
e-mail : katarina.bednarova@kosice.sk
Mgr. Miriam Šimková, vedúca sociálneho úseku
tel: +421 55 796 65 57, mobil: +421 911 991 876
e-mail: socialny.usek@sspmk.sk
Prílohy: